ZAKAJ JE POTREBNO IZVAJATI OCENJEVANJE VODIJ PO METODI 360° POVRATNE INFORMACIJE?

Živimo v družbi znanja. Globalizacija, hiter tehnološki razvoj, informiranost družb, tržišča in kupcev ter neizprosna konkurenca vodijo do neizogibnih sprememb. Ljudje, ki so opremljeni z ustreznimi znanji, sposobnostmi in veščinami, so strateškega pomena ter zagotovo eden ključnih dejavnikov konkurenčnosti in uspešnosti organizacij sodobnega časa. Samo človek, ki se nenehno uči in razvija, je sposoben prilagajanja spremembam, fleksibilnosti in ustvarjalnosti. Če želimo doseči uspešno prilagajanje spremembam, moramo temu primerno zaposlovati in razvijati tudi ljudi na ključnih položajih. Vsak zaposleni je odgovoren za svoj osebni strokovni razvoj. Vendar pa morajo podjetja nuditi priložnost napredka vsem tistim, ki imajo željo, voljo in potencial, da razvijajo svoje sposobnosti.

Vsako podjetje, ki želi postati uspešno domače, pa tudi mednarodno delujoče podjetje, se opira na visoko usposobljene, fleksibilne in visoko motivirane zaposlene, katerih izkušnje, nadarjenost in strokovno znanje odražajo raznolikost trgov in kupcev. Nenehno si je potrebno prizadevati za razvoj zaposlenih, saj je njihova osebna uspešnost povezana z uspehom podjetja. To težko nalogo je možno uspešno rešiti s pomočjo ciljno usmerjenega vodenja, nagrajevanja glede na uspešnost, nenehnega izobraževanja in rednega ocenjevanja uspešnosti.

Razvoj vodij je tako eden najpomembnejših procesov v organizaciji, ki ne pomeni le rasti posameznika, pač pa posledično tudi rast zaposlenih in s tem organizacijsko rast. Z razvojem tako posameznik kot tudi organizacija izrabljata več svojih potencialov, s tem pa ključno prispevata k uspehu podjetja. Uspešno vodenje ima velik pomen pri zagotavljanju kakovostnega dela zaposlenih, kar predstavlja veliko težo pri dvigovanju kvalitete storitev, zadovoljstvu strank in zadovoljstvu zaposlenih. S pomočjo metode 360° pridobimo povratne informacije o posameznikovih veščinah, znanju in vodstvenih stilih. Namen je pridobiti povratne informacije o pretekli uspešnosti posameznika in prihodnjem potencialu. Metoda 360° povratne informacije omogoča posamezniku, da prejme celovito povratno informacijo o svojem delu, veščinah in znanju, na podlagi informacij prejetih tako od nadrejenih, sodelavcev ter podrejenih, hkrati pa se na tem področju oceni tudi sam. Kompetence lahko definiramo kot ključne značilnosti in vedenja posameznika, ki so osnova učinkovitemu delovanju v določeni organizaciji. Delimo jih na več nadrednih kategorij (splošne kompetence), ki se dalje delijo na bolj specifične kompetence.

NAMEN IN CILJ RAZISKAVE JE:

  • ugotoviti obstoječe stanje na področju vodenja,
  • večstopenjska ocena kompetenc posameznega vodje (samoocena, ocena nadrejenega, ocena podrejenih, ocena kolegov-ista raven),
  • analizirati prednosti in šibke točke posameznih vodij,
  • prejeti povratne informacije za širok spekter vodstvenih vedenj,
  • napotki za izboljšavo vodenja posameznih vodij,
  • opredeliti nadaljne razvojne potrebe (PDP-Personal Development Plan),
  • osnova kariernim letnim razgovorom,
  • pridobitve na nivoju posameznika, skupine in organizacije

PODROČJA OCENJEVANJA VODIJ PO METODI 360° POVRATNE INFORMACIJE

Ocenjevanje vodij po metodi 360° zajema:

  • samooceno vodje,
  • oceno nadrejenega,
  • oceno kolegov (ista raven),
  • oceno podrejenih,
  • primerjavo in odstopanja med samooceno vodje in ocenami ostalih ocenjevalcev,
  • predloge za razvoj vodje.

Analiza vodstvenih kompetenc se izvaja s pomočjo vprašalnika, ki vključuje različna vedenja vodij. Z raziskavo ugotavljamo naslednje splošne vodstvene kompetence, ki se dalje delijo na bolj specifične:

  • Komuniciranje (poslušanje, odkritost komuniciranja, povratno informiranje, jasnost komuniciranja, izrazna moč, informiranje)
  • Znanje (posredovanje znanja, načrtovanje in organiziranje, strokovno znanje, skrb za osebni razvoj, poznavanje posla, poznavanje delovnih postopkov)
  • Delo v skupini (reševanje konfliktov, reševanje problemov v skupini, delovni sestanki, timsko delo, dobro sodelovanje, dodelitev dela in navodil)
  • Motiviranje (spodbujanje in navduševanje, samoiniciativa, ustvarjanje pozitivnega vzdušja, nagrajevanje uspešnosti, zavzetost, veščine motiviranja)
  • Sposobnosti (odločanje, učinkovitost, reševanje problemov, ustvarjalnost, prilagodljivost, iznajdlivost, prepričljivost)
  • Upravljanje kariere (razvoj lastne kariere, kaierno usmerjanje zaposlenih, razvoj naslednikov, razvoj talentov, karierni razgovor, coaching)
  • Vodenje (analiziranje, organiziranje, svetovanje in podpora, nadzorovanje, izboljševanje, načrtovanje, odločanje, usmerjanje)
  • Transformacijsko vodenje (eksperimentiranje, navdihovanje skupne vizije, spodbujanje, vodenje sprememb)
  • Socialna moč (čustvena stabilnost, etičnost, samozavest, odgovornost, odnos do drugih, energija, načelnost)

    IZVEDBA OCENJEVANJA

    Pred izvajanjem raziskave za vse udeležence, vključene v projekt, pripravimo informacijo, s katero naročnik o ocenjevanju obvesti vse zaposlene, vključene v projekt. Zagotovimo ustrezno število vprašalnikov in ovojnico z našim naslovom kar pomembno vpliva na zaupanje udeležencev v raziskavi. Vprašalnik vsebuje vprašanja zaprtega tipa, kar pomeni, da ima anketirana oseba na razpolago določeno vrsto možnih odgovorov od 1 do 5, s katerim izrazi svojo stopnjo strinjanja. Hkrati ima anketiranec možnost podati tudi svoje mnenje, komentarje in predloge, ki se nanašajo na najbolj cenjene lastnosti vodje in na potrebne spremembe v načinu vodenja. Izvajalec vnese podatke v računalnik in 30 dni po obdelavi vprašalnike uniči. Glede na željo naročnika lahko izvedemo tudi elektronsko anketiranje zaposlenih.

    OBLIKA POROČILA

    S pomočjo raziskave ugotovimo, na katerih področjih prihaja do razhajanja med samooceno in povprečno oceno ostalih ocenjevalcev. Tako obstaja možnost, da posameznik nekaterih lastnosti ne kaže navzven, ali se določenih lastnosti ne zaveda, ostali v skupini pa jih zaznavajo.

    Na podlagi meritev naročnik prejme individualno poročilo za vsakega posameznega vodjo. Poročilo zajema ločene prikaze za:

    • samoocene,
    • ocene nadrejenega,
    • ocene kolegov (ista raven),
    • ocene podrejenih,
    • primerjavo in odstopanja med samooceno vodje in ocenami ostalih ocenjevalcev,
    • primerjavo lastnih rezultatov vodje s povprečjem vseh ostalih ocenjevanih vodij,
    • predloge za razvoj vodje.

    Poleg individualnega poročila za posameznega vodjo, pripravimo tudi krovno poročilo, ki zajema povprečno oceno vseh ocenjevanih vodij ter primerjavo med njimi.

        PREDNOSTI RAZISKAVE PO METODI 360° POVRATNE INFORMACIJE

        PREDNOSTI ZA POSAMEZNIKA

        • prejme povratno informacijo, kako ga vidijo ostali,
        • spozna področja, kjer prihaja do razhajanja med posameznimi ocenami,
        • uravnotežen pogled na skrite prednosti in slabosti,
        • sistematična povratna informacija iz različnih perspektiv,
        • spozna potrebe po razvoju in načrtovanju kariere,
        • lažje načrtuje nadaljnje usposabljanje in lastno kariero,
        • lažje prepozna svoje prednosti in slabosti.

        PREDNOSTI ZA ORGANIZACIJO IN SKUPINO

        • izboljšanje komunikacije in odnosov med pripadniki skupine,
        • osnova za nadaljnje usposabljanje in coachinge vodstvenega kadra,
        • podpora razvoju organizacijske klime in kulture v želeno smer,
        • izboljšanje motivacije in zadovoljstva med zaposlenimi,
        • učinkovitejše vodenje zaposlenih,

            Povečajte konkurenčnost vašega podjetja

            Pošljite nam povpraševanje in odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.